עיקרי הגישה



ה"אני מאמין" והגישה החינוכית

‘תפקיד החינוך הוא ללמד את הילד לחשוב, ולא ללמדו מה לחשוב’ ג'ון דיואי

אנו בבית ספר "דרך הילד" מאמינים בחינוך התלמידים לעצמאות, סקרנות, מודעות עצמית, מודעות לעולם הסובב אותם, ביטחון עצמי, אושר, וכיבוד החברים והסביבה. אנו מאמינים שתפקידנו ליצור סביבה חינוכית המאפשרת לילד לפעול מתוך חוויה המעוררת את עניינו, מאתגרת אותו, מגרה את דמיונו ומפתחת בו סקרנות, הנעה פנימית, אהבת למידה ונטיות טבעיות אחרות הקיימות בו. גישת בי"ס "דרך הילד" משלבת עקרונות חינוכיים מגוונים מהזרם הפרוגרסיבי, כמו גם עקרונות מתחום הפסיכולוגיה החיובית. הדבר המשותף לכל השיטות הפרוגרסיביות בחינוך הוא ההבנה שילדים אינם כחומר ביד היוצר, אלא דומים יותר לזרע שכל כוחותיו הדוחפים אותו לצמיחה נמצאים בתוכו. בין ההוגים ואנשי החינוך שהיוו השראה לגישה זו נמנים: ג'ון דיואי, אריק אריקסון, ז'אן פיאז'ה, לב ויגוטסקי, יאנוש קורצ'אק, מחנכי רג'יו אמיליה ועוד.



לימוד על פי תוכנית אישית

בבית הספר קיים דגש על למידה על פי תכנית אישית התואמת את הקצב הטבעי ותחומי ההתעניינות של הילד, במקביל לעמידה בדרישות משרד החינוך בתחומי השפה והחשבון.
קראו עוד>>
 

המורה והילד

מורה בבית הספר "דרך הילד" פועל למען יצירת קשר בין הילד לבין הסביבה, מוכן לענות לקריאתו של ילד שזקוק למבוגר, קשוב לילד שפונה ומדבר אליו, מוכן לסייע למי שמבקש להעסיק את עצמו אבל אינו יודע במה...
קראו עוד>>

הסביבה הלימודית

הכיתה מאורגנת בצורה שמאפשרת עבודה עצמאית. החומרים ועזרי הלימוד זמינים עבור הילדים ומסודרים באופן כזה המאפשר להם למצוא אותם בקלות ולהחזירם לאחר התרגול.
קראו עוד>>
 

כיתה רב גילית

בחינוך הפרוגרסיבי הכיתות הן תלת גיליות : כיתה של בני 6-9 שנים, כיתה של בני 9-12 שנים וכן הלאה...
קראו עוד>>